V skladu z Zakonom o društvih (ZDru-1) (Uradni list RS št. 61/06, 39/11, 21/18) je
ustanovni zbor Društva aromaterapevtov Slovenije dne 13.09.2019 sprejel

STATUT DRUŠTVA AROMATERAPEVTOV SLOVENIJE

 

I. SPLOŠNE DOLOČBE

1. člen
Ime društva je Društvo aromaterapevtov Slovenije.

Kratica društva je DAS.

Sedež društva je v Ljubljani.

2. člen
Društvo aromaterapevtov Slovenije (v nadaljnjem besedilu društvo) je prostovoljno, strokovno, nepridobitno, neprofitno združenje, neodvisno od drugih subjektov, ki deluje na območju Republike Slovenije. Združuje državljane, ki se profesionalno ali ljubiteljsko ukvarjajo z aromaterapijo in si želijo preverjenih strokovnih vsebin s tega področja.

3. člen
Društvo je pravna oseba. Zastopa in predstavlja ga predsednik.

4. člen
Društvo posluje brez žiga.

5. člen
Društvo lahko sodeluje z drugimi organizacijami v Republiki Sloveniji, ki delujejo na področju aromaterapije in širše ter prispevajo k razvoju njegove in sorodnih dejavnosti.

Društvo lahko samostojno sodeluje ali se včlani v sorodne mednarodne in tuje organizacije, ki imajo podobne namene in cilje.

6. člen

Delovanje društva in njegovih organov je javno. Javnost dela je zagotovljena z javnim in internim obveščanjem. Društvo ima svojo spletno stran www.drustvo-aromaterapevtov.si in FB profil, ki ju ureja uredniški odbor imenovan s sklepom  skupščine.

Društvo obvešča o svojem delovanju ožjo in širšo javnost na sledeče načine:

  1. z objavljanjem vabil in zapisnikov na spletni strani društva,
  2. z objavo informacij na svoji in sorodnih spletnih straneh ter FB profilu,
  3. z obveščanjem članov po e-pošti in preko spleta,
  4. zagotavlja, da so zapisniki vseh organov društva dostopni na vpogled
    članom društva,
  5. sodeluje s predstavniki sredstev javnega obveščanja (na tiskovnih
    konferencah, …),
  6. zagotavlja v skladu s svojimi možnostmi organizacijske, materialne, tehnične in druge pogoje, ki omogočajo sredstvom javnega obveščanja obveščati javnosti o delu društva.

Za zagotovitev javnosti dela in dajanje informacij je odgovoren predsednik.

II. NAMEN, CILJI IN DEJAVNOSTI DRUŠTVA

7. člen
Osnovni namen društva je postaviti standarde aromaterapije v Sloveniji, povezati ljubiteljske in poklicne aromaterapevte (z NPK) in posredovati informacije in mnenja glede aktualnih tem v svetu s področja aromatičnih rastlin, eteričnih olj, hidrolatov, aromaterapije in destilacije.

Cilji društva so:

  1. prispevati k strokovnemu razvoju in uveljavljanju aromaterapije,
  2. strokovno izpopolnjevanje članov,
  3. združevanje strokovnjakov, ki delujejo na področju aromaterapije inpodročjih povezanih z aromaterapijo.

Društvo s svojimi dejavnostmi presega interese članstva in si prizadeva ozavestiti o aromaterapiji tudi širšo javnost tako, da:

  1. seznanja in izobražuje širšo javnost o pomenu aromaterapije,
  2. dviga javno zavest o pomenu aromaterapije,
  3. sodeluje pri oblikovanju strategij, politik in zakonodaje s področja aromaterapije,
  4. seznanja širšo javnost z mednarodnim delovanjem s področja aromaterapije.

8. člen
Društvo namen, cilje in način delovanja iz 7. člena statuta društva uresničuje z naslednjimi nepridobitnimi nalogami oziroma dejavnostmi:

  1. objavljanjem strokovnih vsebin za začetnike, ljubiteljske in poklicne uporabnike aromaterapije,
  2. organizacijo strokovnih in znanstvenih sestankov, tečajev, seminarjev in podobnih srečanj,
  3. popularizacijo aromaterapije (stiki z mediji, problemski forumi, poljudna predavanja, izobraževanje, srečanja),
  4. uresničevanjem skupnih akcij in trajnim sodelovanjem s sorodnimi strokovnimi združenji doma in v tujini,
  5. vzpostavitvijo trajnega sodelovanja z organizacijami ali tistimi enotami znotraj njih, ki se ukvarjajo z aromaterapijo.

 

III. ČLANSTVO

Član društva aromaterapevtov Slovenije je lahko vsaka poslovno sposobna fizična oseba.

Društvo si prizadeva med svoje člane pridobiti :

  1. ljubiteljske uporabnike eteričnih olj – z bolj splošnim in uporabnim pristopom ter vsebinami,
  2. NPK aromaterapevte – s profesionalno nadgradnjo vsebin, sledenje novostim, z reševanjem strokovnih vprašanj, s katerimi se bodo srečevali pri opravljanju aromaterapevtskih tretmajev,
  3. profesionalce z drugih področij, ki se tako ali drugače srečujejo z eteričnimi olji in aromaterapijo, kot na primer: medicinske sestre, dermatologi, kozmetičarji, maserji, farmacevti, biologi, kemiki, psihologi, psihoterapevti, pedagogi, vzgojiteljice in učitelji.

9. člen

Članstvo v društvu je osebno in prostovoljno. Kdor želi postati član društva, mora upravnemu odboru predložiti podpisano pristopno izjavo, s katero potrdi,  da je seznanjen in se v celoti strinja s statutom in pravilniki društva. Član društva postane, ko vplača vpisnino. Članarina se plača za tekoče koledarsko leto ne glede na datum vstopa v društvo. Nove člane sprejema upravni odbor društva, ki tudi vodi evidenco članstva.

10. člen
Pravice člana društva so:

  1. da voli in je izvoljen v organe društva,
  2. da sodeluje in daje predloge pri delu društva,
  3. da je obveščen o delu društva,
  4. da predlaga ustanovitev delovnih skupin ali sekcij (12 člen).
  5. da lahko gospodarno uporablja materialna in druga sredstva društva.

11. člen

Dolžnosti člana društva so:

  1. da spoštuje statut društva in uresničuje sklepe društvenih organov,
  2. da aktivno sodeluje pri delu društva,
  3. da z osebnim prizadevanjem in vzorom pripomore k uresničitvi delovnega programa društva,
  4. da redno plačuje članarino v višini, ki jo določi skupščina,
  5. varuje ugled društva in delujejo v interesu društva,
  6. da se ravna po etičnem kodeksu društva, ki ga sprejema upravni odbor,
  7. da sledi priporočilom varne uporabe eteričnih olj in drugih aromaterapevtskih izdelkov.

Člani društva in člani organov društva so osebno odgovorni skupščini za vestno
opravljanje prevzetih nalog in funkcij.

12. člen
(sekcije)
Upravni odbor društva na pobudo članov društva za lažje opravljanje nalog društva oblikuje sekcije. Delovne skupine oz. sekcije niso organi društva in niso pravne osebe. Delujejo v skladu s statutom društva. Sekcija se lahko ustanovi, če poda zahtevo najmanj pet članov društva, s predloženim programom dela. Sekcije so za svoje delo odgovorne upravnemu odboru. Strokovna sekcija preneha delovanje po sklepu upravnega odbora, če ta ugotovi, da sekcija ne opravlja svojih nalog ali ko so naloge opravljene. Financiranje strokovne sekcije
se ureja s finančnim načrtom, predloženim ob ustanovitvi sekcije na podlagi letnega programa dela. Sekcijo vodijo predsednik, namestnik in trije člani, ki jih na seji sekcije izvolijo člani sekcije. Predsedniki strokovnih sekcij so vabljeni na seje upravnega odbora društva, predsednik društva pa na seje sekcij.

13. člen
Članstvo v društvu preneha:

  1. s pisno izjavo člana o izstopu – članstvo preneha, ko upravni odbor društva sprejme izjavo o izstopu;
  2. z izbrisom – člana izbriše iz društva upravni odbor, če ta kljub opominu ne plača članarine za tekoče leto;
  3. z izključitvijo, če član krši določbe statuta ali zavestno ravna proti interesom društva. O izključitvi odloči častno razsodišče;
  4. s prenehanjem delovanja društva.

 

IV. ORGANIZIRANOST DRUŠTVA

14. člen
Organa društva sta: skupščina društva in upravni odbor društva.

15. člen
Skupščina iz svoje pristojnosti lahko imenuje tudi druga stalna in začasna delovna telesa in njihovo sestavo (kot npr. uredniški odbor, sekcije, odbor za nagrade in priznanja, …).

 

SKUPŠČINA

16. člen

Najvišji organ društva je skupščina, ki jo sestavlja celotno članstvo.

17. člen

Skupščina se sestaja po potrebi, vendar najmanj enkrat letno, ko potrjuje poročilo o delu in o finančnem poslovanju društva. Skupščino skliče upravni odbor po rednem programu. Izredno skupščino lahko skliče upravni odbor na svojo pobudo (če sklep o sklicu izredne skupščine izglasuje več kot polovica vseh članov upravnega odbora društva) ali na pisno zahtevo ene tretjine članov društva. Upravni odbor je izredno skupščino dolžan sklicati najkasneje v 30 dneh po prejemu zahtevka. Za sklic izredne skupščine veljajo določbe kot za sklic redne skupščine. Če upravni odbor v roku 30 dneh ne skliče izredne skupščine, izredno skupščino skliče tisti, ki jo sklic zahteval. Izredna skupščina sklepa le o zadevi, zaradi katere je sklicana. Izredna seja skupščine lahko poteka tudi v elektronski obliki, z uporabo enakih postopkov in pogojev kot pri rednih sejah skupščine. Dnevni red, zapisniki in rezultati glasovanj se hranijo v tiskani obliki. Na izredni seji v elektronski obliki se lahko opravlja tiste korekcije statuta, ki so posledica spremembe ali neusklajenosti z zakonodajo, nedvoumno napačnih dikcij in spremembe naslova. V elektronski obliki ni možno opraviti volitev in imenovanj. Skupščina se skliče z osebnim pisnim vabilom članom društva, po e-pošti ali z obvestili v javnih glasilih. Sklic skupščine s predlogom dnevnega reda mora biti
članom posredovan najmanj 15 dni pred datumom, za katerega je sklicana skupščina. Gradivo za skupščino se članom posreduje najkasneje 3 dni pred skupščino.

18. člen

Skupščina je sklepčna, če je ob predvidenem začetku zasedanja navzoča več kot polovica članov društva. Če ob predvidenem začetku skupščina ni sklepčna, se začetek zasedanja odloži za 15 minut, nakar je skupščina sklepčna, če je navzoča vsaj tretjina članov društva, sklepi pa so veljavno sprejeti, če zanje glasuje večina prisotnih članov.

19. člen

Skupščina sprejema svoje sklepe z večino glasov navzočih članov. Če odloča o spremembi statuta, o prenehanju delovanja društva ali kadar voli organe, je potrebno, da za to glasujeta najmanj 2/3 navzočih članov. Glasovanje skupščine je praviloma javno, razen če se člani odločijo za tajni način glasovanja. Volitve organov društva so praviloma tajne.

20. člen

Do izvolitve predsednika in dveh članov delovnega predsedstva skupščino vodi predsednik. Poleg tega skupščina izvoli še zapisnikarja in dva overovatelja zapisnika. Skupščino vodi z navadno večino izvoljeni delovni predsednik. Skupščina po potrebi izvoli volilno komisijo, kandidacijsko komisijo, verifikacijsko komisijo in druge delovne organe. Če izredno sejo skupščine skliče tretjina članov skupščine, jo vodi sklicatelj dokler člani ne določijo predsednika in dveh članov delovnega predsedstva. O poteku seje skupščine in sklepih skupščine se piše zapisnik, ki ga podpišejo predsednik delovnega predsedstva, zapisnikar in dva overovatelja zapisnika.

21. člen

Skupščina razpravlja in odloča o naslednjih vprašanjih:

  1. sprejema statut društva oz. njegove spremembe in dopolnitve,
  2. sprejema pravilnike o delu teles in organov društva in druge pravne akte,
  3. sprejema enoletni, večletni program dela in poročilo o opravljenem delu,
  4. sprejema finančni načrt in zaključni račun za materialno in finančno poslovanje v preteklem letu,
  5. razlaga določila statuta,
  6. določa vsebinsko, kadrovsko in finančno politiko društva,
  7. razpravlja o razvoju društva, kot tudi o drugih vprašanjih, ki so v interesu stroke in društva v celoti,
  8. voli delegate v druga društva in delegate v mednarodne organizacije,
  9. voli in razrešuje člane upravnega odbora, nadzornega odbora in častnega razsodišča,
  10. voli in razrešuje predsednika društva,
  11. voli in razrešuje tajnika-blagajnika društva,
  12. podeljuje nagrade in priznanja,
  13. razpravlja tudi o drugih vprašanjih, ki izhajajo iz tega statuta,
  14. odloča o prenehanju oz. združitvi društva,
  15. odloča o višini članarine.

 

22. člen

Mandat članov organov društva traja štiri leta. Mandat se lahko enkrat podaljša.

 

UPRAVNI ODBOR DRUŠTVA

23. člen

Upravni odbor društva se voli na skupščini društva za obdobje štirih let. Upravni odbor šteje pet članov: predsednika, tajnika-blagajnika in tri člane. Predsednik in drugi člani upravnega odbora so osebno in kolektivno odgovorni za svoje delo skupščini društva. Upravni odbor obvešča in “razporeja” delo tudi na druge člane društva.

24. člen

Člani upravnega odbora predlagajo izmed članov odbora enega ali več kandidatov za predsednika s štiriletnim mandatom. Predsednika izvoli skupščina. Predsednik upravnega odbora je istočasno tudi predsednik društva. Podpisuje dokumente (administrativne in finančne), ki so odrejeni s poslovnikom o delu društva.

25. člen

Upravni odbor opravlja naslednje naloge:

  1. skrbi za izvajanje programa, politike ter odločitev in zaključkov skupščine ter njenih priporočil,
  2. razčleni program dela in pripravi operativni program,
  3. pripravi predlog za enoletno in večletno aktivnost društva in ga predloži skupščini v presojo in sprejem,
  4. sprejema člane v društvo, skrbi za evidenco članov, organizira zbiranje članarine in pripravi povratne informacije o aktivnostih in finančnem poslovanju,
  5. pripravi in sklicuje zasedanja skupščine,
  6. med dvema zasedanjema skupščine organizira sestanke in druga srečanja članov zaradi dela, ki ga predvideva program,
  7. skrbi za sodelovanje s slovenskimi organizacijami s področja aromaterapije,
  8. povezuje se z drugimi strokovnimi in akademskimi organizacijami, ki so kakorkoli povezane z aromaterapijo,
  9. povezuje se z mednarodnimi organizacijami s področja aromaterapije,
  10. organizira sodelovanje z drugimi društvi in organizacijami v skladu z izvajanjem akcij in aktivnosti, ki so v skupnem interesu,
  11. sprejema odločitev o organizaciji strokovne službe na osnovi zakonodaje,
  12. izvaja finančno politiko društva na temelju finančnega načrta, skrbi za materialno poslovanje društva, tekoče spremlja porabo sredstev in
    sprejema odločitve o višini sredstev za osebne dohodke zaposlenih v društvu, v skladu z zakonom in finančnim načrtom,
  13. izdela letno poročilo o opravljenem delu in finančnem poslovanju društva,
  14. predlaga višino članarine za vsako leto,
  15. pregleda in verificira predloge za nagrade in priznanja in jih posreduje skupščini v sprejem,
  16. imenuje tričlanski odbor za nagrade in priznanja.

26. člen

Upravni odbor se sestaja najmanj enkrat vsake štiri mesece, po potrebi pa tudi pogosteje. Enkrat letno predloži poročilo skupščini o svojem delu, kakor tudi o delu preostalih teles društva.

27. člen

Upravni odbor na svojih sejah polnopravno odloča, če je na seji prisotna večina članov upravnega odbora. Vsaka odločitev je veljavna, če zanjo glasuje večina prisotnih članov upravnega odbora.

NADZORNI ODBOR

28. člen

Nadzorni odbor sestavljajo trije člani. Predsednika odbora izbirajo člani odbora izmed sebe. Predsednik in člani odbora so izvoljeni za štiri leta. Predsednik nadzornega odbora, ki je izvoljen na prvi seji po skupščini, sklicuje seje, vodi delo odbora in poroča skupščini. Veljavne sklepe odbor sprejema s soglasjem vseh članov. Za svoje delo je odgovoren skupščini.

Nadzorni odbor se sestaja po potrebi, vendar najmanj enkrat letno. Sklepe sprejema, če so prisotni vsi trije člani in če zanje glasujeta vsaj dva člana.

29. člen

Nadzorni odbor opravlja naslednje naloge:

  1. spremlja delovanje društva,
  2. skrbi za dosledno izvrševanje določb statuta in drugih aktov društva,
  3. nadzoruje finančno in materialno poslovanje društva,
  4. pregleda vsakoletni zaključni račun,
  5. posreduje upravnemu odboru svoje predloge za finančno poslovanje in varovanje društvenega premoženja,
  6. poroča skupščini o pravilnosti in učinkovitosti finančnega poslovanja upravnega odbora,
  7. spremlja delo upravnega odbora med dvema skupščinama.

 

PREDSEDNIK DRUŠTVA

30. člen

Predsednik zastopa in predstavlja društvo pred državnimi in drugimi organi in organizacijami v državi in v tujini.
Predsednik društva je hkrati tudi predsednik upravnega odbora in ga izvoli skupščina članov za dobo 4 let.
Predsednik je odgovoren za delovanje društva v skladu s statutom in pravnim redom Republike Slovenije. Za svoje delo je odgovoren skupščini članov in upravnemu odboru.

TAJNIK-BLAGAJNIK DRUŠTVA

31. člen

Za opravljanje strokovno-tehničnega in administrativnega dela ter za koordinacijo med organi društva skrbi tajnik-blagajnik društva, ki ga izvoli skupščina članov za dobo 4 let. Za svoje delo je odgovoren skupščini članov.

ČASTNO RAZSODIŠČE

32. člen

Častno razsodišča sestavljajo trije člani in dva namestnika, ki jih izvoli skupščina za enako mandatno obdobje kot člane upravnega odbora društva. Predsednika razsodišča izvolijo člani razsodišča izmed sebe. Častno razsodišče se sestaja na podlagi pisnih zahtev organov in članov društva, ki jih mora rešiti v roku 30 dni.

Častno razsodišče je sklepčno, če so prisotni trije člani. Sklep je veljaven, če zanj glasujeta dva člana.

33. člen

Naloga častnega razsodišča je braniti interese društva ter strokovne in druge interese članov, ki so opredeljeni v etičnem kodeksu aromaterapevtov. Naloga častnega razsodišča je tudi obravnavanje kršitev članov društva in izrekanje disciplinskih ukrepov.

34. člen

Za disciplinski prekršek člana se šteje hujše nespoštovanje pravil in sklepov organov društva ter vsako drugo ravnanje, ki prizadene interese in ugled društva.

Kršitve so predvsem:

  1. kršitve določb statuta in aktov društva,
  2. nevestno izvrševanje sprejetih zadolžitev in funkcij v društvu ali škodovanje njegovemu ugledu,
  3. delovanje v nasprotju s strokovnimi in moralnimi normami, ki jih zastopa društvo.

 

35. člen

V postopku častno razsodišče ugotovi kršitev člana in mu s sklepom izreče eno ali več disciplinskih sankcij: opomin, javni opomin, izključitev iz društva. Zoper sklep ima prizadeti pravico pritožiti se na skupščino.

36. člen

O sporih odloča na prvi stopnji častno razsodišče. Častno razsodišče uporablja pri svojem delu smiselno določbe Zakona o upravnem postopku. Organ pritožbe je skupščina. Njena odločitev je dokončna. Za svoje delo je častno razsodišče odgovorno skupščini.

 

V. MATERIALNO IN FINANČNO POSLOVANJE

37. člen

Društvo lahko pridobiva za svoje delo in aktivnosti sredstva iz naslednjih virov:

  1. članarine,
  2. donacije in sponzorstva,
  3. na osnovi programa dela od pristojnih ministrstev, podjetij in drugih,
  4. prispevkov in pomoči posameznikov, organizacij, ipd.,
  5. drugih virov.

38. člen

Finančno in materialno poslovanje mora biti v skladu z veljavnimi predpisi s tega področja.
Presežek prihodkov nad odhodki se uporablja izključno za doseganjev namena in ciljev društva. Društvo svojega premoženja ne deli med svoje ustanovitelje, člane ali druge osebe.

39. člen

Društvo razpolaga s finančnimi sredstvi v skladu s programom in letnimi finančnimi plani, ki jih sprejme skupščina. Na redni skupščini člani vsako leto obravnavajo in sprejmejo zaključni račun.

40. člen

Finančne in materialne listine podpisujeta predsednik in tajnik društva.

Tajnik vodi finančno in materialno poslovanje v skladu s pravilnikom o finančno-materialnem poslovanju v katerem društvo določi tudi način vodenja in izkazovanja podatkov o finančno-materialnem poslovanju društva, ki mora biti v skladu z računovodskimi standardi za društva.

Društvo ima svoj poslovni račun odprt pri Delavski hranilnici.

41. člen

Delo tajnika je javno. Vsak član društva ima pravico vpogleda v finančno in materialno dokumentacijo in poslovanje društva. Za pomoč pri urejanju finančno-materialnih zadev lahko društvo najame finančno-računovodski servis.

 

VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE

42. člen

Delovanje društva poleg statuta določajo pravilniki. Pravilnike sprejema skupščina, če ta za posamični pravilnik oz. urejanje področij ne pooblasti upravnega odbora oziroma če statut za posamezno področje ne določa drugače.

43. člen

Društvo preneha z delom:

  1. ko tako odločijo člani društva na skupščini z 2/3 večino,
  2. ko se število članov zmanjša pod 10,
  3. s spojitvijo z drugim društvom,
  4. z odločbo pristojnega upravnega organa za notranje zadeve ali na podlagi sodne odločbe ali po Zakonu o društvih.

44. člen

V primeru prenehanja društva se premoženje društva po poravnavi vseh obveznosti prenese na drugo nevladno organizacijo z enakim ali podobnim namenom ali nepridobitno pravno osebo javnega prava. Neporabljena proračunska sredstva se vrnejo proračunu.

45. člen

Statut prične veljati takoj. Po potrebi se statut uskladi z zakonom o društvih ali drugim predmetnim zakonom, ki vpliva na delovanja društva, ali z odločbo upravnega organa.

Ljubljana, 13.09.2019

Predsednik Društva aromaterapevtov Slovenije
dr. Petra Ratajc